Milyen típusú vállalkozásoknál működik jól a hűtőmágnes?
– Nézd meg, a Te tevékenységed szerepel köztük?

A digitális világ zajos. Facebook-hirdetés jön, Google-banner megy. A figyelem ideje 8 másodperc alatt van. És te versenyzel – a multikkal, a nagy költségvetésekkel, a naponta százszor felvillanó app-értesítésekkel. A hűtőmágnes más, nem tolakodó, nem „el akar adni”. Csak jelen van! Napról-napra, hétről-hétre, hónapokon-éveken át, egy egyszeri, alacsony gyártási költségért cserébe.
A pszichológia pedig a te oldaladon áll:
🔁 Ismétlődő vizuális inger → márkaazonosulás → bizalom → VÁSÁRLÁS
És mi történik, amikor éhesen odamegyek a hűtőhöz, és meglátom a pizzériád telefonszámát a mágnesen? Nem keresgélek neten, felhívlak, mert TE ott vagy!
Hosszabb válasz – íme néhány konkrét példa:
🍕 1. Vendéglátósok: éttermek, pizzériák, kifőzdék
A törzsvendégek szeretik a gyorsaságot. Ha egyszer rendeltek tőled, legyen kéznél a kontakt. Egy hűtőmágnes, amin ott a logód, a telefonszámod és esetleg a „10% kedvezmény a következő rendelésnél” szöveg – és máris tied a következő rendelés.
Egy debreceni pizzéria tulajdonos ügyfelünk 2000 darab hűtőmágnest osztott ki 3 hónap alatt. Az újrarendelési arány 26%-kal nőtt. Miért? Mert a mágnes ott volt a hűtőn.
✂️ 2. Szolgáltatók: fodrász, autószerviz, duguláselhárítás
Sürgős helyzetben nem fog a vevő Google-t böngészni, hanem azt hívja, aki ott van szem előtt. Egy mágnesen szereplő szolgáltatás és elérhetőség gyors megoldás lehet.
Zsuzsi frissen végzett kozmetikusként kezdett 2024-ben dolgozni egy nagyvárosban. Pályakezdőként az eszközök megvásárlása után marketingre már nem maradt kerete. Jött a dilemma, amíg nincs ügyfelem, nincs pénzem marketingre. De amíg nem hirdetek nem lesz ügyfelem. Zsuzsinál az egyetlen olyan eszköz jöhetett szóba, ami kedvező ára ellenére sokakat ér el. Rendelt tőlünk 500db hűtőmágnest, amin az elérhetőségek mellett, egy első alkalomra szóló ajándék szemöldök szedés-festés is fel volt kínálva. Elkezdte osztogatni a kis ajándék mágneseket: a környező kis ABC tulaja, akitől a helységet bérelte, segített neki és a pénztárosok minden női vevőnek adtak egyet a vásárlás mellé. Adott a barátainak, akik bevitték a munkahelyükre és szétosztották, edzésen adott az edzőtársaknak...minden alkalmat megragadott, hogy a mágnesek elfogyjanak. A terv bevált, egyre többen érkeztek hozzá és nem csak az ajándék szolgáltatásra, hanem kezelésekre is. Ráadásul sokszor a lányok hozták magukkal az anyukákat, nagymamákat. Így egy mágnes három nemzedéket is elért. Zsuzsi stabil ügyfélköre azóta kiépült – alig 6 hónap alatt -, de még ma is minden új ügyfél kap tőle egy hűtőmágnest.
🛍️ 3. Kézművesek, ajándékboltok, webáruházak
Mindenki imád ajándékot kapni, ezt az egyszerű emberi tulajdonságot, miért ne használnád vállalkozóként? Minden vásárlódnak adj ajándékba brandingelt hűtőmágnest. Vevőd hazaviszi, kiteszi – és Te vele mész a konyhájába. A mágnesen QR-kód a webshopodra mutat, esetleg egy kuponkódot is írhatsz rá, így még szívesebben ad le újabb rendelést nálad? Okos és nem bonyolult húzás.
🧰 4. Lakatos, burkoló, villanyszerelő
Az egyszeri, de nagy értékű munkák is hozhatnak visszatérő ügyfelet – ha emlékeznek rád. A mágnes itt a kapcsolatmegőrzés eszköze.
Egy jászberényi háztartási kisgép szerelő – Miklós hűtőmágneseket oszt ki minden elvégzett munka után. Ha mágnesezhető az eszköz, hűtő, mikró, mosógép egyszerűen rárakja a kisméretű, mágneses névjegyet miután végzett. Miklósnak 6 hónap leforgása alatt megnőtt a visszatérő ügyfeleinek száma, akik egy másik gép javításához, karbantartáshoz, ismét őt hívták – mondván: „A hűtőn volt, ott volt a számod!”
Ezekből az életből lopott példákból jól látszik, hogy szinte elsősorban a kis és középvállalkozások legjobb eszköze lehet a hűtőmágnes!
Te beletartozol ebbe a körbe?
Ha igen és szeretnél több ügyfelet, akkor mire vársz még?






