Ha csak egy sarki zöldségest, fodrászüzletet, virágboltot, hentest vagy pékséget akarunk nyitni, elképzelhető hogy elhagyható az arculat induláskor. Ezek ugyanis - ha kiválóan űzik szakmájukat - akkor is sikeresen tudnak fejlődni, ha még ez hiányzik is. Ha egy kirakattal rendelkező üzletet nyitsz vagy egy üzletsoron próbálsz kitűnni, esetleg egy éttermet, cukrászdát tervezel, akkor megnő az arculat jelentősége. Nyilván nagy előny, ha rendelkezel ilyen irányú ízléssel és tudással, de ha nem, akkor se félj egy grafikustól segítséget kérni. Ha pedig a város legjobb helyét szeretnéd megnyitni akármelyik iparágban, prémium terméket vagy szolgáltatást tervezel árulni, netán több üzletben vagy webes jelenlétben is gondolkozol, akkor a legjobb grafikust érdemes keresned. Mint mindent a mai világban, a vizualitást is sokan szubjektív kérdésként kezelik. Kétségtelenül van benne az is, de azért ez egy szakma. Egy profi grafikus abban tud segíteni a tudásával és tapasztalatával, hogy miként tud a célcsoportod számára ízléses, tetszetős és kifejező lenni megjelenésed. De ahogy fent írtuk: nem minden típusú üzletben és nem minden piaci helyzetben célszerű megcéloznod rögtön a plafont. A kulcs pont az, hogy észrevedd, mikor először puritán módon az üzleti elképzelés létjogosultságát kellene igazolnod és azt is, mikor érdemes szintet lépned, és jobbra váltani ezen a téren.
Ha már van valamilyen arculatod, akkor arra érdemes figyelned, hogy az köszönjön vissza minden megjelenéseden. Nem arra kell itt gondolni, hogy mindenre odabiggyeszted a logódat, néha elég ha a színvilág, a betűtípus vagy más jellemző dolog van következetesen használva. (Ha már a profi grafikus szintnél tartasz, nagy segítség, hogy ő minden ilyen kérdést végiggondol neked)
Egy cégtábla mindenféle üzletnél elengedhetetlen (és ugyebár kötelező is). Erre a célra első szinten egy habosított PVC tábla is tökéletes lehet, fentebbieknél elgondolkozhatsz akár 3D-s vagy világítós kivitelben is.
Ha van kirakatod, használhatsz feltűnő vagy stílusos kirakatdekorációt vagy ablakfóliát. Esetleg egy üveg mögé elhelyezett rollupot. Itt nem célszerű 15 féle szolgáltatást felsorolni, de a céged fő üzenete vagy értéke szépen kidomborítható vele. Pl. “Tradicionális görög ételek”, “Ingatlanügyintézés jutalék nélkül”, “Órajavítás akár egy órán belül”, “A város legnagyobb hamburgere”. Ez addig nagyon hasznos, amíg nem ismernek meg az emberek, mert segítesz nekik abban, hogy miként jegyezzenek meg. Ha már közismert leszel, akkor pedig átválthatsz ezeken a felületeken kampányokra. Pédául egy kávézónál hirdetheted az izgalmas szezonális lattét, egy hamburgerezőnél a limitált ajánlatot, egy sportboltban a legújabb modern futócipőt.
Egy megállítótábla cserélhető plakáttal vagy írható krétafelülettel hasznos és évekig használható eszköz. Jó befektetés, ha rendszeresen hirdetsz akciókat. A gyalogos forgalom útvonalába téve (amennyiben ezt a helyi szabályok lehetővé teszik) akaratlanul is észreveszik!
Ugyancsak tartós évekig használható eszköz a PVC molinó, ha kerítésed van vagy van egy szabad falfelületed, akkor már messziről is láthatják a reklámod. Ráadásul a molinó egy mobil eszköz, egyszerűen viheted egy kiállítása vagy vásárra is.
Indulásnál ezek a legalapvetőbb eszközök. Ha sikerül átlépned a kezdeti nehéz időszakon, szépen tudod majd bővíteni és csinosítani az eszköztárad. Ha segítség kell az elején a megfelelő megoldások kiválasztásában, fordulj nyugodtan ezekkel a kérdésekkel is hozzánk bizalommal. Sok induló cégnek segítettünk már az ideális első lépések megtételében. Nagy kalandba vágtál bele, sok sikert és kitartást!