Mikor kell cserélni a reklámmolinót, molinót?
1. Fizikai sérülések és kopás
Akár mennyire vigyázol a kihelyezett molinódra az állandó használat és az időjárási körülmények elkerülhetetlenül nyomot hagynak rajta. Ideális esetben, ez 3-4 év után következik csak be. De ha extrém időjárási körülmények, vagy erős használatnak van kitéve az anyag megszakadhat, kifakulhat, vagy a nyomtatott szöveg, illetve kép elmosódottá válhat. Ha ez megtörténik bizony ideje új molinót készíttetni. Ne feledd nem csak a molinón lévő reklám alapján ítélik meg céged, hanem az alapján is, hogy a reklám hordozó milyen. Egy „kenyere javát megette” molinó, már nem túl bizalom gerjesztő és inkább hátrányt jelent céged reklámozásában, mint előnyt.
- UV-sugárzás okozta fakulás: A napon évekig kint lévő molinók hajlamosak kifakulni, ami csökkenti a vizuális hatásukat. Igaz, hogy már a legtöbb nyomda UV védelemmel ellátott festékkel dolgozik a legmondernebb nyomdák pedig UV-gél festékkel (ahogy Mi is 😊) így ez a szín fakulás jóval később következik be, mint korábban, de azért figyelj erre és ha a Te molinódon már nem vehetők ki egyes részletek a fakulás miatt, inkább cserélj!
- Szélsőséges időjárás miatti károk: A molino alapanyaga PVC. Ez az anyag a fizikai tulajdonságai miatt, például a textilnél, jobban tűri az időjárási kihívásokat. De azért gondold végig, hogy ha kirakod pl.: kerítésre akkor, ott télen -10 fokban nyáron +40 fokban is kint van. Éri erős napfény, eső, hó vagy szél akár 100km/h is. Ember, akarom mondani, anyag legyen a talpán, amin ez nem látszik meg előbb-utóbb. Ezek a környezeti hatások kárt tehetnek az anyagban, minél idősebb annál inkább. Ezért, ha a molinó szakadozott vagy berepedezett, cserére lesz szükséged.
- Rögzítő sérülés: Sajnos gyakran látni olyan telepített molinót, ami jó állapotban van, de a rögzítési pontok egyike-másika már elengedte magát, esetleg kiszakadt. Csakúgy lebegnek a szélben! A jó hír, hogy itt még nem feltétlen kell cserélni a komplett molinót. Javítással évekkel hosszabbítható az élettartam, viszont a javítást mielőbb el kell végezni, mert a szél ezeken a pontokon el tudja szakítani a molinót (nincs meg így a kellő rugalmasság) és aztán már tényleg cserélni kell. Az esztétikumról nem is beszélve.
2. Elavult tartalom
A marketingvilág gyorsan változik, és ami tegnap még releváns és érdekes volt, az holnapra elavulttá válhat. Ha a molinón szereplő információ vagy dizájn elévült, akkor az a Te céged megítélésére is negatívan hathat.
- Megváltozott céginformáció: Ha a cég neve, logója, telefonszáma vagy weboldal címe megváltozott, a molinót frissíteni kell.
- Reklámkampány lejárata: Az időszakos akciókat vagy eseményeket hirdető molinók értelemszerűen elveszítik aktualitásukat, amikor a kampány véget ér.
- Ingerküszöb alá esés: Leendő vevőidet manapság annyi figyelem felkeltő inger éri, hogy egy bizonyos ismétlés után már nem veszik észre hirdetésed. Ez sajnos tény kb. 7-10 alkalommal kell látnunk egy reklámot, hogy megmaradjon, emlékezzünk rá. Ha viszont túl sokat látjuk akkor már hajlamosak vagyunk figyelmen kívűl hagyni, unalmassá válik. Ez ellen úgy tudsz védekezni, hogy nem egy reklámot készítesz, hanem többféle design-nal, több eszközt gyártatsz. A molinók gyorsan cserélhetők így pár hetente érdemes cserélned, hogy ne unják meg potenciális vevőid és újra felfedezzenek maguknak. Ráadásul ez A/B teszt-re is alkalmas, így szűrheted melyik akciódra, kedvezményedre, kreatívodra figyelnek fel többet és a következő szettet már ehhez igazíthatod.
3. Versenytársak vizuális megjelenése
A versenytársak vizuális kommunikációja is befolyásolhatja, hogy mennyire hatékony a saját molinónk. Ha a piacon mások frissebb, modernebb megjelenésű reklámeszközöket használnak, az összehasonlításban rosszul jöhetünk ki.
- Elavult dizájn: Az évek óta nem frissített arculat, design öregessé teheti a céged megjelenését.
- Trendi grafikai elemek hiánya: A modern tipográfia és a letisztult grafika kulcsfontosságúak a figyelemfelkeltés szempontjából.
4. Eseményekhez és szezonalitáshoz kapcsolódó változások
Az évszakok, rendezvények és kampányok különböző méretű és típusú molinókat igényelhetnek. Egy karácsonyi akciót hirdető molinó nem lesz releváns januárban, de egy nyári rendezvényt promozó anyag is gyorsan elavulhat az esemény után már nincs szerepe.
Egyébként jót is tehet, ha egy cég a szezonalitásra építve több reklámmolinót forgat. Azaz mindig az aktuális akciónak megfelelőt teszi ki. Például egy zöldséges üzlet nyáron dinnyét, ősszel tököt, télen diót, tavasszal a salátát-retket tudja jól promózni. De egy ruházati butik se fog nyáron téli kabátot árulni, nyilván! Ha nincs szezonális terméked, akkor is célszerű cserélgetned havonta, vagy negyedévente a molinod a már említett ingerküszöb alá esés miatt. Gondolj csak a TV reklámokra. Egy-egy reklámhoz több kreatív is készül amit cserélgetnek, így mindig látod a céget, de nem unod meg, mert valami mást hoz, másra hívja fel a figyelmet.
Mielőtt a cserére gondolnánk, érdemes megfontolni, hogyan ápolhatjuk és védhetjük a meglévő molinókat, hogy minél tovább maradjanak vállalható kinézetben. A hosszú élettartam megőrzéséről, a helyes telepítésről és a molinók ápolásáról már írtunk korábban, ezért erre most nem térnénk ki. Ha érdekel a téma olvasd el a cikket ITT.
Az új molinó készítésének költsége az anyagtól, a mérettől és a dizájn bonyolultságától függ. A modern nyomtatási technológiáknak köszönhetően azonban ma már viszonylag kedvező áron hozzá lehet jutni minőségi molinókhoz. A beruházás megtérül, hiszen egy új, figyelemfelkeltő reklámeszköz könnyen vonzhat új üzleti lehetőségeket, új vevőket!
A legegyszerűbb, ha gyorsan megnézed a kalkulátorunkban és meggyőződsz róla Te magad, hogy ez belefér-e a büdzsédbe?
Azt is vedd számításba, hogy ha cserélgeted a molinót és gondosan tárolod azt, ami épp nincs kint, akkor sok évig szolgálnak majd, így egy éves szettet egyszer kell megvásárolnod hosszú-hosszú évekig hasznot hajt abban az időszakban, amikor szükséged van rá.
Hogy erre is mondjak egy példát: a téli szezonban karácsonyfa árusoknak rendszeresen értékesítünk "Fenyőfa / Karácsonyfa vásár" molinót Ez a termék csupán max. 2 hónapot van kint egy területen. Az év többi részét - 10 hónapot - „pihen”. Ezzel a használattal, a megfelelő tárolással tuti 10 évet, de akár többet is simán kibír és design-t sem unják meg a vásárlók, mert csak pár hétig látható. A költsége egyszeri kb.: 20 000Ft ez az összeg több mint 10 év alatt busásan megtérül, ettől jobb ROAS (Return on Ad Spend, vagyis a hirdetési kiadások megtérülése) más reklámeszközzel nem igen érhető el!
A molinó cseréjének időpontja tehát sok mindentől függ, de a legfontosabb szempontok közül kiemelkedik az állapot, az aktualitás és a versenytársakhoz viszonyított megjelenés. Ahogy egy teszt mondaná: ha a fentiek közül bármelyik kérdésre IGEN a válaszod, akkor ne gondolkodj tovább cserélj!
Ha pedig új molinóra van szükséged, érdemes professzionális nyomdához fordulni, ahol modern technológiával és egyedi dizájnokkal segítenek megvalósítani elképzeléseidet, a legegyszerűbb, ha nem is mész tovább irány az oldalunk!