A marketing fenegyerekei, akiktől érdemes tanulni!

Sorozat – 2.rész Philip Kotler

Mézes Bernadett
Mézes Bernadett
2024-03-20 09:08
A marketing világában számos olyan szakértő és gondolkodó található, akik mély nyomot hagytak az iparágon. Ők azok, akik világszerte elismertségnek örvendenek, és akiknek a munkássága és eszméi jelentős hatással vannak a marketing világára. Ezek a szakemberek különböző területeken működnek a marketingen belül, beleértve a digitális marketinget, a tartalommarketinget, a szociális média marketinget, a márkaépítést, és a marketing stratégiát. Sorozatunkban megismertetjük ezeket a szakembereket, megnézzük, hogyan formálták a marketing világát, milyen újításokat hoztak, és milyen tanácsokkal szolgálnak a mai marketingesek, vállalkozók számára.
null

A marketing világában kevés név hagyott olyan mély nyomot, mint Philip Kotler. Gyakran emlegetik a marketing "atyjaként" is, mivel elméletei és munkássága alapvetően formálta át, hogyan értelmezzük és gyakoroljuk a marketinget a modern üzleti életben. Sorozatunk második részében Kotler marketingre gyakorolt hatását és legfontosabb elméleteit vesszük górcső alá, megvilágítva, hogy miként segített átformálni a marketing tudományát és gyakorlatát.

A Marketing Meghatározása

Philip Kotler karrierje során számos definíciót alkotott a „marketing” fogalmára, mind közül a legátfogóbb talán ez: "A marketing azon intézményesített funkciók és folyamatok együttese, amelyek lehetővé teszik az egyének és csoportok számára, hogy kielégítsék igényeiket és vágyaikat termékek és értékek cseréje révén." Ez a meghatározás hangsúlyozza a marketing alapvető szerepét a piaci igények kielégítésében, valamint a társadalmi és gazdasági cserék elősegítésében.

A 4P Modell
A 4P Modell

Nem, nem, ez nem egy divatmárka vagy sör neve, hanem egy modell, amit ha marketinget tanulsz vagy marketinggel foglalkozol tuti az első órák egyikén hallani fogsz. Bár manapság már kibővítve 7P-ként használják, az alap 4P elv Kotler nevéhez köthető. Ez a marketing-mix, vagy másnéven "4P" modell a marketingstratégia alapkövének számít. Ez a modell segít a vállalatoknak, cégeknek abban, hogy hatékonyan pozícionálják termékeiket a piacon, optimalizálva azokat a fogyasztói igények és a piaci környezet függvényében. A 4P modell egyszerűsége és alkalmazhatósága miatt vált alapvető eszközzé a marketing tervezésben. Próbáld ki Te is bátran.

A Fogyasztói Magatartás Kutatása

Kotler kiemelkedően fontosnak tartotta a fogyasztói magatartás mélyreható megértését. Hiszi, hogy a sikeres marketingstratégiák középpontjában a fogyasztó áll, és a vállalatoknak alaposan meg kell érteniük a célpiacaik igényeit, vágyait és viselkedését. Ez a megközelítés radikálisan megváltoztatta a termékfejlesztést, a brandinget és a kommunikációt, mivel a vállalatok egyre inkább fogyasztóközpontúvá váltak.

A Szociális Marketing és a Fenntarthatóság

Philip Kotler a marketinget nem csak üzleti eszközként, hanem társadalmi változások előmozdításának eszközeként is látja. A szociális marketing elméletével arra ösztönzi a szervezeteket, hogy vegyék figyelembe társadalmi felelősségvállalásukat és törekedjenek pozitív társadalmi változások előidézésére. Ez a nézőpont különösen fontos a fenntarthatóság és az etikus üzleti gyakorlatok terén, ahol a vállalatok tevékenységei közvetlen hatással vannak a környezetre és a társadalomra

Hatása
Hatása

Philip Kotler öröksége a marketing területén vitathatatlan. A több évtizedes tanítás, kutatás és írás során több generáció marketing szakembereit formálta és inspirálta. Könyvei, köztük a "Marketing Management" (magyarul: Marketingmenedzsment), alapművekké váltak világszerte a marketing és üzleti képzésben. Az általa lefektetett elméletek és modellek ma is az üzleti stratégia és a marketing alapkövei.

Rámutatott arra, hogy a marketing nem csupán üzleti tranzakciók sorozata, hanem lehetőség a pozitív társadalmi változások előmozdítására is. Ezenkívül hangsúlyozza a folyamatos innováció és a piaci változásokhoz való alkalmazkodás fontosságát, amely elengedhetetlen a vállalatok hosszú távú sikeréhez.

A Digitális Kor Marketingje

Az 1931-ben Amerikában született szakember főként a 60-70-es években alkotta meg fő elméleteit, de a mai napig aktív. Munkássága a még a digitális korra is kiterjed. Felismerte a technológiai fejlődés és az internet által nyújtott lehetőségeket, és számos alkalommal szólt a digitális marketing fontosságáról, valamint arról, hogy a vállalatoknak hogyan kell alkalmazkodniuk a digitális korszak kihívásaihoz. Ez magában foglalja a közösségi média, a mobilmarketing, és az adatvezérelt marketing stratégiák fontosságát és hatékonyságát.

A marketing egy verseny célvonal nélkül…

Philip Kotler munkássága nem csak elméleti alapokat biztosít a marketing szakemberek számára, de gyakorlati útmutatást is kínál a piac és a fogyasztói igények változásaihoz való alkalmazkodásra. A marketing szakemberek számára tanításai arra ösztönöznek, hogy legyenek proaktívak, fogyasztóközpontúak, és mindig keressék a lehetőséget a társadalmi jó előmozdítására.

null

Öröksége és az általa képviselt értékek továbbra is iránytűként szolgálnak a marketing világában. Egyesíti a tudományos alaposságot a gyakorlati alkalmazással, ösztönözve a marketing szakembereket, hogy folyamatosan tanuljanak, alkalmazkodjanak, és törekedjenek a kiválóságra. Ahogy a piacok és technológiák fejlődnek, Kotler tanításai továbbra is relevánsak maradnak, segítve a jövő marketing vezetőit és minket vállalkozókat is abban, hogy hatékonyan navigáljunk a változó üzleti környezetben.

Ha még olvasnál tőle, bővebb információ:

youtube előadás

youtube előadás

youtube előadás

youtube előadás

wikipedia oldal

Könyvei magyarul:
Marketing menedzsment, Marketing, Marketing lépések, Vállalatok társadalmi felelősségvállalása, Kaotika, Kotler a marketingről,

null
Legfrissebb cikkek
Választás 2024
Választás 2024
Tudj meg többet
Ha „füstöl a radiál!”
Ha „füstöl a radiál!”
Tudj meg többet
Reklámtáblák, cégtáblák jelentősége és alapanyagai
Reklámtáblák, cégtáblák jelentősége és alapanyagai
Tudj meg többet
Itt a Titok, hogyan kerüld meg az online hirdetéseket
Itt a Titok, hogyan kerüld meg az online hirdetéseket
Tudj meg többet
Legnépszerűbbek
Molino készítés, molinó gyártás, reklámponyva
Villámgyors molinó nyomtatás!
1 munkanap alatt, többféle alapanyagra is kérheted
2 300 Ft-tól
Tudj meg többet
Cégtábla, reklámtábla - sík
A cetlik ideje lejárt!
Találd meg a tökéletes, szemet gyönyörködtető táblát üzeneted közvetítésére
6 175 Ft-tól
Tudj meg többet
Autómágnes, mágnes matrica
Csak felteszem - leveszem!
Nyom nélkül eltávolítható reklámfelület, változatos méretben és formában
7 500 Ft-tól
Tudj meg többet
Standard Roll up
A kötelező alapfelszereltség
Mutasd meg magad bárhol, bármikor!
21 081 Ft-tól
Tudj meg többet
Classic ezüst megállítótábla
Kétoldalas cserélhető plakátos kivitel
A hatékony "vevőfogó" cserélhető felülettel
20 093 Ft-tól
Tudj meg többet
Házunk tájáról
A Molino24 blog-magazinja
Vállalkozóként is kezdd okosan a 2024-es évet!
Vállalkozóként is kezdd okosan a 2024-es évet!
Tudj meg többet
Új arculat - új weboldal
Új arculat - új weboldal
Tudj meg többet
Mitől lesz ütős egy molinó?
Mitől lesz ütős egy molinó?
Tudj meg többet
© Copyright 2023 Pezsgő Party Kft. Minden jog fenntartva!
Arculat, honlaptervezés: Kreatív Vonalak és Perspex