A reklámtáblák pszichológiája,

- Milyen színek és formák vonzzák a vásárlókat?

Mézes Bernadett
Mézes Bernadett
2025-03-11 09:34
A reklámtáblák kulcsfontosságú eszközök a vállalkozások számára, hiszen első benyomást keltenek, irányítják a figyelmet és vásárlásra ösztönöznek. De vajon milyen színek és formák működnek a legjobban? Ebben a cikkben bemutatjuk, milyen pszichológiai hatásokat érhetsz el a megfelelő dizájnnal, és adunk néhány konkrét tippet arra, hogyan készíts igazán hatékony reklámtáblát.
A színek pszichológiája: Mit érdemes választani?

Számtalan kutatás bizonyította, hogy a színek érzelmi reakciókat váltanak ki belőlünk és befolyásolják érzéseinket, sőt döntéseiket is. Huncut dolog ez, merrt tudatalatt történik legtöbbször észre sem vesszük! Nem véletlen, hogy a nagy márkák gondosan megválasztják az arculati színeiket. Most megnézzük, hogy milyen hatást keltenek az egyes színek! A lista alapján Te is eldöntheted, hogy milyen érzelmi impulzust akarsz kiváltani reklámüzeneteddel és az ennek megfelelő színt bátran alkalmazhatod a sikeres reklámtáblád érdekében!

1. Piros – Az energia és sürgősség színe
A piros figyelemfelkeltő, érzelmeket kiváltó szín. Nem véletlen használják gyakran akciók, kedvezmények és impulzusvásárlásra ösztönző reklámok esetében. A McDonald's és a Coca-Cola is előszeretettel használja a piros színt, mert éhséget, energiát és gyors döntéshozatalt idéz elő.
Tipp: Ha akciót hirdetsz, vagy sürgető hatást akarsz elérni, használj piros színű elemeket a reklámtáblán (pl. “Akció!” feliratot).

2. Kék – A bizalom és stabilitás színe
A kék a megbízhatóságot, hűséget és nyugalmat sugallja, ezért sok pénzügyi és technológiai cég használja. Na persze, hogy a Facebook, a PayPal vagy a Samsung színe is kék, mert a megbízhatóság érzetét kelti.
Tipp: Ha egy prémium szolgáltatást vagy üzleti megbízhatóságot szeretnél sugallni, válassz kéket a reklámtáblád alapszínének.

3. Sárga – Az optimizmus és figyelemfelkeltés színe
A sárga boldogságot és energiát sugároz, emellett az egyik legfeltűnőbb szín. A McDonald's logójában is a piros mellett a sárga szerepel, mert barátságos és vidám hangulatot teremt.
Tipp: Használj sárga színt, ha vidám, barátságos és energikus hatást akarsz kelteni. Ideális például gyermekközpontok vagy kreatív vállalkozások számára.

4. Zöld – A természet és egészség színe
A zöld nyugtató, frissességet és természetközeliséget sugall. Egészségügyi intézmények falszíne is gyakran zöld pontosan azért, hogy megnyugodj, mint beteg. Az üzleti világban elsőként a Starbucks és a BioTechUSA jut eszünkbe, ők is előszeretettel használják a zöldet, mert természetes, egészségtudatos érzetet kelt.
Tipp: Ha biotermékeket, egészségmegőrzéssel kapcsolatos szolgáltatást vagy fenntartható termékeket reklámozol, a zöld kiváló választás lehet számodra is.

5. Fekete és fehér – Az elegancia és minimalizmus színei
A fekete erőt és luxust sugall, míg a fehér a tisztaság és egyszerűség érzetét kelti. A luxusmárkák (pl. Chanel, Prada) gyakran használják a fekete-fehér kombinációt.
Tipp: Ha prémium szolgáltatást vagy elegáns megjelenést szeretnél, válassz fekete-fehér színvilágot. Esetleg egy kis metálos - ezüst, arany - kombinációval verhetetlen.

A formák pszichológiája: Milyen alakzatok vonzzák vevőid?t?

A formák ugyanolyan fontosak, mint a színek, mert tudat alatt befolyásolják a fogyasztók érzelmeit és döntéseit. A formák iránti érzékenységünk mélyen gyökerezik az emberi pszichében, és evolúciós, valamint neurológiai okokra vezethető vissza. Már az őskorban is kulcsfontosságú volt, hogy az emberek gyorsan felismerjék a környezetükben lévő tárgyakat és azok jelentőségét – például egy éles, szögletes forma veszélyt jelezhetett (tüskék, fogak, sziklák), míg a kerekded formák inkább biztonságot és barátságosságot sugalltak (emberi arcok, érett gyümölcsök).

Agyunk ma is hasonló módon dolgozza fel a vizuális ingereket: a lekerekített formák nyugtatóbbak, mert könnyebben beilleszthetők a látómezőnkbe, míg az éles formák stimulálják a figyelmünket, mert potenciális veszélyként érzékelhetjük őket. Ezért is olyan fontosak a formák a reklámokban – azonnali benyomást keltenek, amely meghatározza a márka megítélését és a fogyasztók reakcióit. Nem mindegy tehát, milyen formát alkalmazol logódban vagy a reklámtáblád esetében.

1. Kerek formák – Barátságos és befogadó hatás
A kör, ovális és lekerekített formák a harmóniát, barátságosságot és közvetlenséget szimbolizálják. A Disney és a Facebook logója is lekerekített formákat használ, mert bizalmat ébreszt.
Tipp: Ha családbarát szolgáltatást vagy barátságos márkát képviselsz, használj ívelt formákat.

2. Szögletes formák – Stabilitás és professzionalizmus
A négyzet és téglalap formák az erőt, megbízhatóságot és strukturáltságot jelképezik. A bankok és biztosítótársaságok gyakran szögletes logókat és táblákat használnak, mert stabilitást sugallnak.
Tipp: Ha egy komoly, professzionális vállalkozást vezetsz, válassz szögletes formákat a reklámtábládon.

3. Háromszög – Dinamika és haladás
A háromszög mozgást, lendületet és előrehaladást szimbolizál. A Google Drive és a Mitsubishi logója is háromszög alapú, mert energikus hatást kelt.
Tipp: Ha innovációt vagy lendületet akarsz sugallni, használj háromszög formát a reklámtáblán.

Hogyan tervezz hatékony reklámtáblát?

A megfelelő színek és formák kiválasztása döntő lehet egy reklámtábla sikerében. Hosszú évek reklámdekorációs tapasztalata alapján itt van még néhány gyakorlati tanács Tőlünk-Neked:

Használj kontrasztos színeket! – Például sárga szöveg fekete háttéren rendkívül olvasható.
Kerüld a túl sok színt! – 2-3 domináns szín bőven elég.
Gondolj az olvashatóságra! – A betűk mérete és formája is fontos, hogy távolról is könnyen értelmezhető legyen.
A színek és formák harmonizáljanak a márkáddal! – Például egy környezetbarát vállalkozás ne használjon túl sok pirosat.

Ha figyelembe veszed ezeket a pszichológiai alapelveket, olyan reklámtáblát hozhatsz létre, amely nemcsak figyelemfelkeltő, hanem hatékonyan ösztönzi a vásárlást is! Segítségre van szükséged, hívd értékesítési szakértőinket, akik segítenek a helyes döntésben!

Legfrissebb cikkek
A reklámtáblák pszichológiája,
A reklámtáblák pszichológiája,
Tudj meg többet
Mi a közös egy jó öltönyben és a cégtábládban?
Mi a közös egy jó öltönyben és a cégtábládban?
Tudj meg többet
Nyerd meg lottó ötöst marketingből
Nyerd meg lottó ötöst marketingből
Tudj meg többet
Kreatív ügyfelek, váratlan kihívások,
Kreatív ügyfelek, váratlan kihívások,
Tudj meg többet
Legnépszerűbbek
Molino készítés, molinó gyártás, reklámponyva
Villámgyors molinó nyomtatás!
1 munkanap alatt, többféle alapanyagra is kérheted
2 530 Ft-tól
Tudj meg többet
Cégtábla, reklámtábla - sík
A cetlik ideje lejárt!
Találd meg a tökéletes, szemet gyönyörködtető táblát üzeneted közvetítésére
8 170 Ft-tól
Tudj meg többet
Autómágnes, mágnes matrica
Csak felteszem - leveszem!
Nyom nélkül eltávolítható reklámfelület, változatos méretben és formában
10 450 Ft-tól
Tudj meg többet
Roll up - Standard
A kötelező alapfelszereltség
Mutasd meg magad bárhol, bármikor!
23 190 Ft-tól
Tudj meg többet
Classic ezüst megállítótábla
Kétoldalas cserélhető plakátos kivitel
A hatékony "vevőfogó" cserélhető felülettel
22 100 Ft-tól
Tudj meg többet
Gravírozott világító karácsonyfa
Egyedi felirattal
Ajándékozható "hangulatfelelős"
5 500 Ft-tól
Tudj meg többet
Ajándékutalvány
A profit a legjobb karácsonyi ajándék!
Vállalkozó ismerősöd, így kiemelkedhet a tömegből!
7 874 Ft-tól
Tudj meg többet
Házunk tájáról
A Molino24 blog-magazinja
A reklámtáblák pszichológiája,
A reklámtáblák pszichológiája,
- Milyen színek és formák vonzzák a vásárlókat?
Tudj meg többet
Mi a közös egy jó öltönyben és a cégtábládban?
Mi a közös egy jó öltönyben és a cégtábládban?
– Így tervezz figyelemfelkeltő cégtáblát
Tudj meg többet
Nyerd meg lottó ötöst marketingből
Nyerd meg lottó ötöst marketingből
– mutatjuk a teendőid!
Tudj meg többet
© Copyright 2023 Pezsgő Party Kft. Minden jog fenntartva!
Arculat, honlaptervezés: Kreatív Vonalak és Perspex