Világítson a fém betűs reklámtáblád vagy sem?
– Segítünk eldönteni!

Egyszer volt hol nem volt, volt egyszer egy kis Bistro. Ez a hely volt Zsuzsa szíve csücske! Könyvelőként évekig tervezgette, hogy egy huszárvágással nagyot vált az életén, fejben már minden zegzuga kész volt, mikor belevágott. A kis bistro a magas bérleti díjak miatt a forgalmas sétálóutca mellett egy kis mellékutcában kapott helyett, de sebaj gondolta: egy jó helynek nem kell nagy reklám, hisz egy jó pitéért hajlandó mindenki pár métert gyalogolni. A frissen őrölt kávé zamata betöltötte a környéket, a pult mögötti sütik, szendvicsek ínycsiklandó színekkel és illatokkal csábították a vendégeket. A nyitás jól sikerült a tulaj lelkes volt, „Milyen jó, hogy lépett és nem maradt a könyvelés mellett.”
Eltelt pár hónap a vevők jöttek-jöttek, de nem elegen és minden nap maradt pite is-süti is. Valahogy az új arcok nem találták meg a helyet, voltak napok, hogy alig jött be valaki. Zsuzsa értetlenül állt a helyzet előtt – hiszen minden tökéletesnek tűnt. A terv jó volt! Reggel a munkába menők állnak majd meg egy kávéra, szendvicsre – Este pedig a csacsogó barátnők egy jó kávéra-pitére. A napok eleje jó is volt mindig, de a délután már nyögve-nyelősre sikerült…valami hiányzott. Egy újabb eseménytelen délután után, este zárást követően a megmaradt pitével elindult gyalog haza, a sétáló utcában hömpölygött a tömeg, amikor a sarkon valaki meglökte és hogy ne essen el Zsuzsa visszafordult és mit látott?
SEMMIT…bizony semmit, csak az autókat a házakat, egy-két embert és akkor jött a felismerés, egyszerű az ok: egyszerűen nem látszanak!
Hirdetett Ő is, naná: online, meg szórólapozott is, volt megállítótáblája és reklámtáblája, de mégsem látszódtak, pár tíz méterről már szinte láthatatlan volt a hely! Zsuzsa felkeresett minket és az egyeztetésünk során megnéztük a helyet, a környéket, a konkrét üzletet. Az üzlet stílusát, megjelenését, hangulatát, amit áraszt és az Ő igényeit is. Ezek alapján úgy véltük, hogy a jelenlegi sík reklámtáblát érdemes lenne lecserélnie világítós, síkból kiemelkedő feliratra. Mivel a világító reklámtábla egy doboz, masszívabb, markánsabb megjelenést nyújt, számára ez nem lenne jó választás. Az üzlet a szórakozást, a könnyedséget ugyanakkor az otthonosságot szeretné sugallani, így egy szolidabb, elegánsabb megjelenésre vágyott. Úgy véltük, hogy a legideálisabb reklámfelirat típus a síkból kiemelkedő 3D-s fém betűk lehetnek.
A kérdés már csak az volt világítson-e avagy sem?
1. Láthatóság, bármilyen napszakban
A világító betűk éjjel is dolgoznak! Az őszi téli időszakban már 15-16óra tájt sötétedik és reggel is még 6-7 óra körül félhomály van. Ha üzleted kora reggel kezd, mert mint Zsuzsa reggelit is szolgál fel vagy késő délután-este is nyitva van, akkor a világítás nélkülözhetetlen. De ha még zárva is vagy ebben az időszakban viszont a célközönséged az üzleted környékén sétál, akkor is érdemes felhívni magadra a figyelmet és észrevehetőnek maradni sötétedés után is, hiszen nappal visszatérhetnek hozzád: Ne hanyagold el a világító feliratok tudatalatti "bevésési" tulajdonságát, emlékezünk rájuk jobban, mint egy nem világítós feliratra!
2. Professzionális megjelenés
Egy világító cégfelirat azonnal minőséget, stabilitást és megbízhatóságot sugall. A járókelők fejében tudat alatt is kialakul a kép: „ez egy komoly hely.”
3. Márkaépítés 24/7
Még ha zárva is vagy, a világító betűid akkor is jelen vannak. Minél többen látják a logódat, annál jobban beépül a köztudatba. Láthatók, fotózhatók, emlékezetesek. Ez különösen hasznos közösségi média szempontból is – amikor Te már bezártál, a logód továbbra is jelen van, világít, mesél. Ez a csendes, de folyamatos márkaépítés egyik leghatékonyabb formája.
4. Kitűnés a versenytársak közül
Egy jól világított felirat magára vonja a figyelmet – főleg ott, ahol a konkurencia csendben lapul a sötétben egy egyszerű sík reklámtáblával. Ha az utcában tíz üzlet van, és csak a tiéd világít, akkor te leszel az, aki kilóg. Egy világító cégfelirat pozíciót teremt – nemcsak fizikai térben, hanem a vevők fejében is.
5. Érzelmi hatás
A fény hangulatot teremt. Egy meleg tónusú világítás otthonos érzést kelt. Egy hideg fény modernséget, lendületet sugall. A világító betű egy érzéscsomagot is közvetít – már a belépés előtt.
Mindennek a megtérülés a kulcsa! A világító betűknek is vannak hátrányai vagy kevésbé csillogó előnyei, melyek alapján úgy dönthetsz ez neked nem hoz annyit, hogy megérje a beruházás. Ilyen a
1. Magasabb költség
A világító betűk gyártása, LED-ek beépítése, trafózás, szellőztetés, telepítés – mind-mind hozzáad a végösszeghez. Persze ha van egy ügyes barkácsoló férjed, barátod, aki segít a telepítésben akkor ezzel sokat spórolhatsz. A gyártás során, ha kéred biztosítunk telepítő sablont és a szükséges technikákat is elmondjuk, így akár DIY is megoldhatod. Maga az üzemeltetés is költség vonzattal jár, bár egy LED világítós felirat áram fogyasztása manapság már elenyésző, az energia takarékos fényforrásoknak köszönhetően és a világítás időtartamával is jól lehet kalkulálni, egy másik cikkünkben pont ezt a kérdés taglaljuk, hogy milyen világítási időtartamokat választhatsz.
2. Karbantartási igény
Bár a LED-ek tartósak, időnként előfordulhat meghibásodás, amit javítani-cserélni kell. Emellett kültéri használatnál gondoskodni kell megfelelő vízelvezetésről és szellőzésről is. Az általunk gyártott feliratok eleve rendelkeznek vízelvezető csatornával és bogárvédő hálós szellőzéssel így ezek nagy részét mi megoldjuk neked. Ám a 3D feliratokon a por, szennyeződés könnyebben megül ezek takarítását is érdemes rendszeresen elvégezni, hogy hosszú élettartamú feliratod akár 5-10 évig pompázzon.
3. Engedélyezési kérdések
Néhány önkormányzat vagy műemléki környezet nem engedélyezi a világító táblákat, vagy szigorú előírásokhoz (méret, forma stb..) köti a kihelyezésüket vagy külön díjat számol fel ezen táblák után. Ezekről előre mindig tájékozódj a helyi szerveknél és mérlegeld a megtérülést.
Olybá tűnhet, hogy a világító feliratok mellett kampányolunk, pedig nem! Van hogy nem célravezető vagy nem esztétikus, esetleg nem illik a bradhez a világítás. Ezekben az esetekben a nem világítós fém betűket, logókat ajánljuk. Miért?
1. Költséghatékony
Ideális induló vállalkozásoknak, akiknek fontos a látvány, de még óvatosan bánnak a beruházásokkal. A nem világító 3D betűk is lehetnek lenyűgözőek – megfelelő tervezéssel és anyagválasztással. Természetesen mi is gyártunk fából, habból, plexiből síkból kiemelkedő karaktereket, ám az elmúlt évek tapasztalati alapján a szakértői véleményünk az, hogy az alumíniumból formált fém betűk a legtartósabbak és a legprofibb felépítésűek. Hosszú távon a legjobb ár/érték aránnyal rendelkeznek, mivel nagyon tartós örök darabok!
2. Egyszerűbb kivitelezés, gyorsabb telepítés
Ha nem kell világítás akkor nincs szükség elektromos bekötésre, trafó telepítésre – így a gyártási és kivitelezési idő is lerövidül és villanyszerelőt sem kell fogadnod!
3. Minimális karbantartás
Nincs világítótest, nincs izzócsere. Egy pormentesítő takarítás időnként – és kész.

Világító fém betűt válassz, ha:
• Üzleted éjjel is nyitva van (éttermek, bárok, gyógyszertárak, nonstop boltok)
• Forgalmas, sötétebb környezetben működsz (belváros, főút mellett)
• Erős márkát építesz, ahol a vizuális jelenlét fontos
• Elegáns, modern, figyelemfelkeltő arculatot szeretnél
Nem világító fém betűt válassz, ha:
• Napközben működsz, főként természetes fényben (például fodrászat, ügyvédi iroda)
• Műemléki környezetben vagy, ahol korlátozások vonatkoznak a fényre
• Alacsonyabb költségkerettel indulsz, de szeretnél igényes megjelenést
• Minimalista, visszafogott dizájnt szeretnél – ahol a forma beszél, nem a fény
A kérdés tehát nem az, hogy világítson-e a reklámfeliratod – hanem az, kinek, mikor és hogyan. Egy világító betűs cégtábla kiváló befektetés, ha láthatóságra, figyelemfelkeltésre és erős arculatra vágysz. Ugyanakkor a nem világító megoldás is lehet esztétikus, időtálló és hatásos – ha jól van megtervezve.
Ha bizonytalan vagy, melyik illik legjobban a vállalkozásodhoz, fordulj hozzánk bizalommal. Mi a Molino24-nél nem csak gyártunk – gondolkodunk veled. Segítünk megtalálni azt a megoldást, ami hosszú távon is ragyogni fog – akár világít, akár nem.






