Reklámtábla, ami elad?!

– Hogyan helyezd el úgy, hogy tényleg működjön?

Mézes Bernadett
Mézes Bernadett
2025-03-21 10:25
Képzeld el, hogy órákat töltesz a cégtábla tervezésével, majd tökéletes minőségben legyártjuk neked – de alig veszik észre az emberek. Ismerős? A hiba gyakran nem a dizájnban vagy az üzenetben van, hanem ott, ahol elhelyezed a táblát. Pedig egy jól pozicionált reklámtábla sokkal többet hozhat, mint egy random kirakott szórólap vagy drága online hirdetés. Ebben a cikkben megmutatjuk, hogyan optimalizáld a reklámtábla vagy cégtábla elhelyezését, hogy valóban elérd a célközönségedet – legyen szó egy utcai tábláról, üzletportálról vagy beltéri eligazító tábláról.
Amit a vásárlóid szeme mondana, ha tudna beszélni

A cégtáblákra, reklámtáblákra sokan kültéri médiaként gondolnak, pedig ha jobban körülnézel megszámlálhatatlanul sok reklámtábla vesz körül nemcsak kültéren, hanem belül is egy üzletben. Reklámpszichológiai kutatások és felmérések bizonyítják a táblák és a rajtuk lévő reklámok hatékonyságát. A multi cégek által igényelt - sok millió dollárba kerülő - kutatások eredményei körbe vesznek minket! És ha egy kicsit figyelsz Te ingyen használhatod ezeket és bátran alkalmazhatod saját vállalkozásod, üzleted kialakításánál.

Tudtad, hogy az üzletben elhelyezett táblák átlagosan csak a vásárlók 15-20%-ának tűnnek fel? Ráadásul kevesebb mint 2 másodpercük van arra, hogy felfogják az üzeneted, ennyi ugyanis a kutatások szerint az átlagos megtekintési idő. Ez azt jelenti, hogy nemcsak a kinézetnek, a dizájnnak kell ütősnek lennie, hanem annak is, hova és hogyan helyezed ki a táblát.

A felmérések szerint a leggyakrabban megtekintett helyek az üzlet sarkai (bejáratok, kijáratok), és a fő közlekedési útvonalak, illetve azok a pontok, ahol a vásárlók lassítanak vagy megállnak. Ezzel szemben a polcok közötti vagy zsúfolt részeken elhelyezett cégtáblák szinte láthatatlanná válnak ezeket a legkevésbé tekintjük meg vevőként.

A vásárlói agy és a figyelemfelkeltés

Sok tábla túl bonyolult, nehezen érthető, vagy hiányzik belőle a márkaismertség miatti ismerős érzés, esetleg egyszerűen nem elég figyelemfelkeltő. A vásárlói agy működésének megértése kulcsfontosságú a hatékony tábla elhelyezéshez. A vásárlók tudat alatt színek, formák, méretek, ikonok és arcok alapján szkennelik az üzleted. Az emberi agy 5x gyorsabban dolgozza fel a képeket, mint az írott üzeneteket, így az emberi arcokat ábrázoló képek az egyik leghatékonyabb módja a "bevonódás" növeléséhez. De az ikonok, arcok, színek és egyedi formák is ezért működnek jobban, mint a túl hosszú mondatok.
Használj tehát:
✅ Ismerős szimbólumokat, amelyek a márkához köthetők.
✅ Görbe formákat ezek jobban vonzák a figyelmet, mint a szabályos alakzatok.
✅ Egyedi vagy dinamikus képeket, arcokat, mert növelik a figyelemfelkeltést a bevonódást.

20-10-5 szabály – ezt ne feledd

A 20-10-5 láb szabály egy gyakorlati útmutató vagy értékelési standard, melyet a csomagolások tervezésénél és reklámtáblák elhelyezésénél alkalmaznak annak érdekében, hogy azok különböző távolságokból is hatékonyan kommunikáljanak a vásárlókkal, a célközönséggel. A szabályt a vásárlói viselkedés és a csomagolás hatékonyságának alapos, több kutatása alapján alakították ki. Megállapították, hogy a csomagolásnak és a tábláknak különböző távolságokból eltérő szerepe van a vásárlói figyelem felkeltésében és a döntéshozatal támogatásában.
A szabály lényege tehát, hogy a vásárlók különböző távolságokból eltérő információkat észlelnek:

  • 20 láb (kb. 6 méter) - már messziről észre kell venni a táblát: Ezen a távolságon a csomagolás vagy tábla színe és formája a legfontosabb, mivel ezek segítenek kitűnni a polcon vagy környezetben. Azaz a tábla legyen látható és kiemelkedő, tudatalatti szinten is.
  • 10 láb (kb. 3 méter) - ennyi idő alatt tudatosuljon, miről van szó: Közelebb érve a márkanévnek jól láthatónak és felismerhetőnek kell lennie, hogy a vásárló azonosítani tudja a terméket vagy szolgáltatást. A lényeg, hogy a vásárló 1,5 másodpercen belül azonosítani tudja a terméket.
  • 5 láb (kb. 1,5 méter) - konkrét vásárlói döntést befolyásoljon: Itt már a konkrét termékinformációk, például a változatok vagy specifikus ajánlatok válnak lényegessé, mivel a vásárló döntést hoz a vásárlásról. Az ajánlat legyen egyértelműen kommunikálva a vásárlási döntés megerősítéséhez.

A témában zajlott több kutatás némelyike még egy 4. szintet is említ és 20-10-5-1 elemzést ajánl a csomagolások és a reklámfelületek megjelenéséhez, a 4. pont az 1 láb (kb. 30 cm). Itt már a nagyon részletes termékinformációkat érdemes közölni a kutatások szerint.

TIPP: Mutassunk meg az elkészült reklámtábláink grafikáját gyártás előtt ismerőseinknek, barátainknak és teszteljük, hogy megfelel-e a kész design a fenti kritériumoknak. Ha nem még tudunk módosítani, javítani és a reklámtábla rendelést csak akkor adjuk le, amikor a kinézete megfelel az igényeinknek!

Üzenet és elhelyezés összhangja

A reklámtábla elhelyezésnek és az üzenetnek összhangban kell lennie. A táblák különböző igényeket elégítenek ki az üzletünk különböző területein, ezért az üzenetet az adott környezethez kell igazítani. Menjünk körbe boltunkba és a vásárlói viselkedést próbáljuk megérteni ez segít meghatározni, hogy milyen típusú táblákat helyezzünk el az egyes zónákban. Hol fog rezonálni az üzenet a célzott vásárlókkal? Információt keresnek, navigálnak, felfedeznek és nyitottak az ötletekre? A vásárlói igények megértésével az üzletbejárás során és annak ismeretével, hogy hol a legfogékonyabbak a kommunikációra, optimalizálhatjuk a táblaelhelyezést és javíthatjuk a megtekintési arányokat.

Molino24 tanácsai a hatékony reklámtábla elhelyezés érdekében:

  1. Sarokelhelyezések (bejárat/kijárat): A sarkok stratégiai pontok, ahol a vásárlók figyelme könnyen megragadható. Vajon miért raknak a multik mindenféle terméket a pénztár közelébe? Hányszor vettél már ott rágót, csokit pedig nem is akartál? Ez is pszichológia – előtted van – várakozol – megkívánod – megveszed! Ha reklámodat rakod ide az is jól fog működni!
  2. Könnyű megtekinthetőség biztosítása: Egyszerű látóvonalak és minimális vizuális zavaró tényezők mellett helyezzük el a táblákat.
  3. Megfelelő magasság: A táblákat szemmagasságban vagy kissé fölé helyezd, ahol természetes a ránézés. Legyenek elég magasan, hogy megfeleljenek az átlagos nézési szögeknek (45 fok felfelé vagy lefelé a szemmagasságtól kb. 1,5 méter távolságig).
  4. Környezethez igazított méret: A táblák mérete legyen arányos a környezettel.
  5. Vásárlói viselkedéshez igazítás: Minél nagyobb a megközelítés sebessége, annál rövidebb legyen az üzenet. Ha forgalmas helyre kerül, legyen nagyon rövid az üzenet.

A reklámtábla tehát nem csak informál, hanem irányít, meggyőz és kapcsolatot teremt. Akár kültéri cégtábláról, akár beltéri reklámtábláról van szó, fontos, hogy az üzenet és az elhelyezés együtt dolgozzon. A Molino24-nél abban hiszünk, hogy a jó tábla nem csak szép – hanem hatékony is. Ezért segítünk Neked nemcsak a gyártásban, hanem a stratégiai elhelyezés és a design megtervezésében is. Mert a legjobb táblát is el lehet rejteni – vagy ki lehet emelni. Csak rajtad múlik!

Legfrissebb cikkek
Te hol ennél?
Te hol ennél?
Tudj meg többet
A cégtábla kötelező?
A cégtábla kötelező?
Tudj meg többet
Reklámtábla, ami elad?!
Reklámtábla, ami elad?!
Tudj meg többet
Hogyan rögzítsük a cégtáblákat és reklámtáblákat?
Hogyan rögzítsük a cégtáblákat és reklámtáblákat?
Tudj meg többet
Legnépszerűbbek
Molino készítés, molinó gyártás, reklámponyva
Villámgyors molinó nyomtatás!
1 munkanap alatt, többféle alapanyagra is kérheted
2 530 Ft-tól
Tudj meg többet
Cégtábla, reklámtábla - sík
A cetlik ideje lejárt!
Találd meg a tökéletes, szemet gyönyörködtető táblát üzeneted közvetítésére
8 170 Ft-tól
Tudj meg többet
Autómágnes, mágnes matrica
Csak felteszem - leveszem!
Nyom nélkül eltávolítható reklámfelület, változatos méretben és formában
10 450 Ft-tól
Tudj meg többet
Roll up - Standard
A kötelező alapfelszereltség
Mutasd meg magad bárhol, bármikor!
23 190 Ft-tól
Tudj meg többet
Classic ezüst megállítótábla
Kétoldalas cserélhető plakátos kivitel
A hatékony "vevőfogó" cserélhető felülettel
22 100 Ft-tól
Tudj meg többet
Gravírozott világító karácsonyfa
Egyedi felirattal
Ajándékozható "hangulatfelelős"
5 500 Ft-tól
Tudj meg többet
Ajándékutalvány
A profit a legjobb karácsonyi ajándék!
Vállalkozó ismerősöd, így kiemelkedhet a tömegből!
7 874 Ft-tól
Tudj meg többet
Házunk tájáról
A Molino24 blog-magazinja
Te hol ennél?
Te hol ennél?
– Avagy a reklámtábla, ami megéheztet!
Tudj meg többet
A cégtábla kötelező?
A cégtábla kötelező?
– Amit minden vállalkozónak tudnia kell a cégtáblákról!
Tudj meg többet
Reklámtábla, ami elad?!
Reklámtábla, ami elad?!
– Hogyan helyezd el úgy, hogy tényleg működjön?
Tudj meg többet
© Copyright 2023 Pezsgő Party Kft. Minden jog fenntartva!
Arculat, honlaptervezés: Kreatív Vonalak és Perspex