Nyerd meg lottó ötöst marketingből
– mutatjuk a teendőid!

Nos, pontosan ez a helyzet a marketinggel is. Lehet akármilyen zseniális a vállalkozásod, árulhatod akár a világ legjobb hamburgerét, leggyorsabb autóját, legpuhább zokniját – ha senki nem tud rólad, az olyan, mintha egy lakatlan szigeten suttognád a legjobb akcióidat. A jó hír viszont az, hogy van egy marketinges „lottószelvény”, amit ha kitöltesz, máris nagyobb esélyed lesz a nyerésre. Ez pedig nem más, mint a cégtábla, reklámtábla!
Képzeld el: belépsz egy bevásárlóközpontba, és az üzletek előtt állsz. Az egyik bejárata felett egy igényes, jól látható cégtábla hirdeti, hogy itt bizony Cili Cukrászdája várja a vendégeket, mellette pedig egy másik, amelynek a bejárata fölött… hát, semmi nincs. Csak egy kopott ajtó. Vajon melyikbe fogsz bemenni?
Pontosan.
A cégtábla olyan, mint az első benyomás egy állásinterjún. Ha nincs, vagy igénytelen, az olyan, mintha pizsamában érkeznél a beszélgetésre. Egy jól megtervezett cégtábla:
- Felkelti a figyelmet – A járókelők azonnal tudni fogják, mivel foglalkozol.
- Profizmust sugall – Ha igényes a táblád, az emberek feltételezik, hogy a szolgáltatásod is az.
-
Megkülönböztet – Segít kitűnni a konkurencia tengeréből.
Egy cégtábla igazi „Brand építő” eszköz. Általában max. a cég nevét írjuk rá és célja abszolút a figyelem felkeltése, de ezt inkább képi elemekkel: színek, formák, betűtípusok, érjük el és csak a cég nevét hangsúlyozzuk, ami persze jó, ha beszédes. Erről a témáról a közeljövőben egy külön cikkben is fogunk foglalkozni. Ha azonban kevésnek érzed a cégtábla üzenetét mellette alkalmazhatsz reklámtáblákat is!
Ahogy már említettük a cégtábla alap minden vállalkozásnak. Ha neked már van, akkor gratulálunk, máris előrébb vagy! De mi van azokkal a potenciális vevőkkel, akik nem pont üzleted előtt sétálnak el vagy kicsit több információt szeretnél megosztani, mert pl.: a neved nem elég beszédes. Nos, itt jön képbe a reklámtábla!
A külső és a belső reklámtáblák lehetőségeit úgy gondold át, hogy képzeld el, egy UFO száll le a boltod környékén. Mondjuk, hogy Te egy büfét üzemeltetsz, a földönkívüli szétnéz, éhes (na nem rád…😊). Helyet keres, ahol ehet, de ő még soha nem járt nálad, a környékeden sem, nem tudja ki vagy mi vagy és Te mit árulsz, nem beszél magyarul. Hogyan hívod fel a figyelmét? Mit tudnál tenni azért, hogy rögtön tudja: ide jöjjön éhséget csillapítani. Hát persze hogy fotókat használsz, guszta képeket, csalogató stílust és szöveget. Mondjuk raksz egy táblát a parkolóba, hogy tudja onnan 50méterre vagy. Raksz egy cégtáblát a bejárat fölé, hogy tudja ott kell benni, de raksz egy táblát a bejárat mellé is, hogy tudja itt kapja az univerzum legjobb lángosát!
A nagyoktól nem szégyen tanulni! A Burger King már megtehetné, hogy csak kiírja a nevét, akkor is mindenki tudná, hogy mit kaphat náluk, ennek ellenére még mindig kívül az éttermek homlokzatán és belül is használnak reklámtáblákat, aktuális kínálatuk promotálására. A brand építés tehát mindig nagyon fontos, de amíg kezdő vagy és még nem vagy elég ismert, addig alapvető túlélési eszköz a reklámtábla.
Szóval használj bátran több táblát, a cégtáblán csak a beszédes neved, a többi kültéri és beltéri reklámtáblán pedig az egyéb ajánlataid szerepelhetnek: Nálunk a legropogósabb csirkeszárnyak – próbáld ki ma!
Ha még mindig kételkedsz a cégtábla és a reklámtábla erejében, gondolj a következő szituációra: A versenytársad mindent az online marketingre tesz fel, de az emberek a boltja előtt elmenve azt sem tudják, hogy ott van. Te viszont egy hatalmas, látványos táblával is felhívod magadra a figyelmet. Vajon melyikőtök fogja megnyerni a vásárlók szívét (és pénztárcáját)? Na ugye!
Ha tehát szeretnéd „kitölteni a lottószelvényt” a marketingben, akkor az első lépés egy profi cégtábla és reklámtábla. Ezek azok az eszközök, amikkel kiemelkedsz a tömegből, megragadod a vásárlók figyelmét, és növeled a bevételed. Ne hagyd, hogy a vállalkozásod észrevétlen maradjon – tegyél róla, hogy mindenki észrevegye és nyerd meg végre a business LOTTÓT!






