Non-stop mese a Te településedről
– így segíti a hűtőmágnes a városmarketinget!

Ez történt Balatonszabadival is. Egyik nap megcsörrent a telefonunk: „Sziasztok, a polgármesteri hivatalból telefonálok. Arra gondoltunk, milyen jó lenne, ha a nálunk nyaralók nem csak emlékeket, hanem egy kis darabot is hazavihetnének Balatonszabadiból. Valami apró, mégis maradandót képzeltünk. Csináltok egyedi hűtőmágneseket?”
Mi mást mondhattunk volna, mint hogy: Természetesen, örömmel!
A hűtőmágnes elsőre talán csak egy kis ajándéktárgynak tűnik, de a* településmarketing* eszköztárában meglepően erős szereplő. Miért? Mert emlékeztet. Mert látható. És mert érzelmeket kapcsol egy helyhez.
Amikor valaki hazaviszi a nyaralás emlékét egy hűtőmágnes formájában, az nemcsak az élményt idézi fel újra és újra, hanem megerősíti a kötődést a településhez. Balatonszabadi például szerette volna azt hangsúlyozni, hogy a település számára fontosak a hagyományok és a helyi értékek. A szokásos balatoni naplementés stégnél készült képektől el akartak rugaszkodni. Ezért a fotón is látható színáranyalatok és a város fontosabb épületei kerültek a grafikára. De persze más, akár fotós elképzelések és formák is megvalósíthatók.

Egy jó hűtőmágnes passzív, mégis folyamatos marketingeszköz. Nem csak azok látják, akik hazaviszik, hanem azok is, akik vendégségbe mennek hozzájuk. A barát, aki kinyitja a hűtőt, a gyerek, aki keresgéli benne a joghurtot – mind észreveszik:
„Balatonszabadi? Ott voltatok? Meséljetek róla!”
És innentől kezdve indul a történetmesélés. A legjobb marketing az ami hiteles és szájról szájra terjed. Ez az apró tárgy pedig beindítja ezt a folyamatot, kellemes élményeket oszt meg másokkal és igy felébreszti az igényt, hogy aki hall, az adott helyről szintén ellátogasson oda!
Egy másik balatoni kisváros például a helyi piacra is rendelt tőlünk mágneseket. Az önkormányzat úgy döntött, a helyi termelők standjánál is ott lesznek ezek az apró emléktárgyak, így nemcsak a turizmust, hanem a helyi gazdaságot is támogatják vele. Egy-egy mágnesen például a falu termelői finomságai jelentek meg: levendulás méz, kézműves szörp, balatoni süllő...
Mert egy ilyen mágnes:
- Népszerűsíti a települést a turisták hazatérte után is.
- Vizualizálja az identitást – legyen szó történelmi értékekről, tájról, rendezvényről.
- Erősíti a márkát – igen, egy településnek is van márkája!
- Ösztönzi a visszatérést – hiszen a hűtőn ott van a naplemente, a stég, a hangulat, a falu neve.
- És nem mellesleg: olcsó, de értékes ajándék.
Nem csak Balatonszabadi de a világ több városának példája is mutatja: az emlékek kézzelfoghatóvá tétele működik!
Így válik egy egyszerű reklámeszköz közösségi élménnyé, turisztikai promócióvá és érzelmi kapcsolattá a látogató és a hely között. Ha te is szeretnéd, hogy a településed ne csak szezonálisan éljen az emberek fejében, hanem egész évben ott legyen az otthonaikban, gondolj a hűtőmágnesre. Apró, de erős.
A Molino24-nél segítünk olyan egyedi mágneseket tervezni, amik nemcsak mutatósak, hanem mesélnek is – rólatok.







