Merülj el a bájos Peach Fuzz világában!
A molino24.hu új kreatív kihívása
Először nézzük meg mi is az a Pantone. Valójában ez egy festékgyár New Jerseyben, Carlstadtban. 1950-ben kezdték meg működésüket. 1956-ban került alkalmazásban náluk Lawrence Herbert, aki kémia tudását arra használta, hogy a cég festékeit, pigmentjeit rendszerezte és egyszerűsítette. 1962-ben meg is vette a céget és átnevezte Pantone-nak. Az általuk szabadalmaztatott színreprodukciós rendszert használja a nyomdaipar a színek azonosítására. Szabványosítva a színeket, a különböző gyártók termékei így már összeegyeztethetőkké váltak.
Elsődleges termékük a Pantone színskála, kézikönyv volt. Nagyon leegyszerűsítve és a szak zsargont elhagyva: az újítás az volt ebben a kézikönyvben, hogy mivel széles körben elterjedt, elfogadott lett, így a tervezők, nyomdák be tudják tartani a színhűséget, amikor egy adott szín a gyártási, nyomtatási fázisba kerül. Függetlenül attól, hogy milyen berendezést használnak a szín előállítására. A korrekt szín azonosításhoz természetesen a papír minősége is lényeges szempont, mert nem mindegy mi a nyomathordozó, annak milyen a felülete és az alap színe, de ez akkor is egy korszakalkotó katalógus.
A nyomdaipar a CMYK színtér szerint azonosítja a színeket. Azaz 4 szín (cián, magenta, sárga, fekete) megfelelő arányú elegyéből készül minden szín egy-egy nyomaton. A monitorok ahol egy-egy szerkesztés, előkészítés közben látjuk a színeket ellenben RGB színtért alkalmaznak, nem is beszélve arról, hogy mindannyiunk monitora, telefonja más-más beállítással dolgozik (fényerő, kontraszt stb..) tekintetében. Ebből sajnos minden nyomdai ipari cégnél adódnak félreértések, problémák. Bár a Pantone cég 2001- óta közli a színek CMYK és RGB kódjait is. Így egy RGB szín átkódolható CMYK színné, de a fent említett sokszínű változók miatt az egyezés nem mindig pontos.
A Pantone cég idén 25. éve nevezi meg az év színeit. Évente kétszer Europában szerveznek egy titkos összejövetelt több nemzet szakértőivel és megvitatják a színszabályokat. Majd kiválasztják a következő év színeit. Melyet a Pantone View-ban tesznek közzé. A kiadvány megvásárolható és pl.: divattervezőknek, design cégeknek nyújt iránymutatást, segítséget készülő új termékeikhez. A pontos kiválasztási folyamatot nem ismerjük, de az aktuális trendekhez, nemzetközi hangulathoz, eseményekhez igazodó színt igyekeznek választani. Például 2011-ben az év színe a Lonc virág volt, mert stresszes időben kell valami, ami felemeli a lelkünket és a Lonc elbűvölő, serkentő színe adrenalint ad a tökéletes kék ellen.
Ha jobban belegondolsz valóban vannak ikonikus színek, melyet meglátva rögtön tudod melyik cégről, termékről van szó. Gondolj a Coca-Colára vagy az Ikea színeire. De a divatban is markánsak megjelenek a színek, a 60-as, 70-es, 80-as éveket is rögtön felismered egy-egy ruha színéről.
Az idei év, 2024 színe a Peach Fuzz, ami egy barack szín. Jól tükrözi a mérföldkőnek számító 25. évet a Pantone cég életében. Visszatért az alapokhoz ezzel a klasszikus színnel. Ez a szín az édes gyümölcsök és a kellemes tavaszi napok meleg hangulatát hozza el nekünk. A Peach Fuzz egy olyan árnyalat, amely frissességet és vidámságot kölcsönöz mindennek, amihez hozzáér.
-
Új terméket tervezel bevezetni a piacra? Logó és márkaidentitás kialakításánál bátran használd a Peach Fuzz színt, ami melegen üdvözli az ügyfeleket és hűséget sugall a márka iránt.
-
Társadalmi média kampányaid színe is lehet, mivel kiemeli az optimizmust, a vidámságot ami céged mögött áll.
-
Termékcsomagolásba és promóciós anyagokba is érdemes lesz becsempészni ezt a színt, így vevőid egy édes, kellemes érzést tapasztalhatnak termékeiddel.
-
Weboldalad és az online térbeli megjelenésed is kaphat új színt ebben a Peach Fuzz árnyalatban, mert ez kellemes és barátságos környezet érzetét kelti. Nem mellesleg kevesen használják, hirtelen nem is tudok mondani barack színű weboldalt.
-
Események és rendezvények promóciós eszközein is jó színválasztás, mivel azonnal kellemes és meleg atmoszférát termet. Hívogató és például egy kiállításon elengedhetetlen első benyomás!
A Molino24 örömmel üdvözli a Bájos Peach Fuzz színt a 2024-es évben és izgatottan várjuk, hogy hogyan inspirálja és színesíti meg mindennapi életünket!
Ha van kedvetek az info@molino24.hu címre küldött fotóval és rövid leírással osszátok meg velünk, hogyan alkalmazzátok Ti ezt a bájos színt a saját életetekben és vállalkozásotokban. A legérdekesebb fotókat szívesen posztoljuk facebook oldalunkon és a beküldött fotókért cserébe display eszköz rendelés esetén 10% kedvezményt nyújtunk a fotó beküldőjének! Eszközeinket megtalálod itt.
Legyen édes és színes az idei évünk a Bájos Peach Fuzz-al!