Márka-brandépítés szempontjából lényeges lépés, hogy megmutassuk magunkat leendő ügyfeleinknek, partnereinknek. Számos előnye van, ha egy expón, kiállításon, vásáron veszünk részt és alaposan fel is kell készülni!
Előbb nézzük az előnyöket: Miért is jó, ha kilépünk ország-világ elé? Először is – és talán a leglényegesebb – találkozunk a leendő vagy már meglévő vásárlóinkkal. Face to face, ahogy az angol mondaná. Jól irányzott, előre kitalált kérdésekkel nagyon sok információt gyűjthetünk a vásárlói szokásokról, a tapasztalatokról, véleményekről. Egy KKV vállalkozásnak nincs vagy csak kevés erőforrás áll rendelkezésére piackutatásra így az ilyen alkalmakon, csupán a beszélgetések által, hasznos információkhoz juthatunk. Nyilván ez nem reprezentatív széleskörű „piackutatatás” de biztos hogy hasznos tapasztalatokat gyűjtünk és kiderülnek a gyenge - javítandó illetve a jó - erősítendő előnyeink. Akár valami apró ajándékért cserébe vagy játék keretében is feltehetjük kérdéseinket. Egy expon valószínű a fő versenytársaink is megjelennek, így róluk is több információt szerezhetünk és nem mellesleg vevői szemmel is azonnal látható lesz a különbség. A kiállítások a fejlődésre, tapasztalatcserére, új termékek megismerésére is jó alkalmak, mindig találhatunk valami klassz ötletet vagy kiegészítő terméket, szolgáltatást, amit cégünk a portfóliójába be tud építeni. Terméktől függően alkalom adódhat direkt értékesítésre is, de itt inkább a bizalom építése, a márka megismertetése a céla konkrét vevői döntés sokszor inkább a kiállítást követően születik meg.
Ahhoz, hogy kitűnjünk a kiállítók seregéből, a márka arculatával-üzenetével összhangban lévő stílus kialakítására van szükség. Nem csak szép – de hasznos is legyen! Próbáljuk meg ne az utolsó pillanatra hagyni a kivitelezést, mert könnyen átgondolatlan, összecsapott hatást érhetünk el. Anyagi lehetőségeinkhez és céljainkhoz mérten válasszunk stand méretet. Informálódjunk, hogy a szervező cég milyen technikai eszközöket biztosít alapból és mi az, amit nekünk kell biztosítanunk. A világítás például sarkalatos kérdés szokott lenni. De azt is jó tudni, hogy milyen kiállítók lesznek körülöttünk, ha lehet tudni, ők milyen designt használnak, akkor az arculati kötöttségeinket figyelembe véve tudunk feltűnő helyet kialakítani. Mindenképpen készítsünk vagy a kivitelező céggel készíttessünk látványtervet, hogy vizualizálni lehessen hova mi kerül, milyen összeállításban, milyen üzenettel, merre haladnak a látogatók milyen „útvonalat” akarunk velük bejáratni. Az „úton” hova, mit, milyen kivitelben teszünk. A rendelkezésre álló költségkeretet kihasználva válasszuk meg a kiállítási reklámeszközöket. Ezek az eszközök általában nem egyszer használatos termékek, hanem „örök” darabok így az első kiállítás alkalmával kell csak beszerezni, később a nyomatok cseréjével könnyedén aktualizálhatók. Ha először mész ilyen rendezvényre érdemes tapasztalt display eszköz gyártót keresni, aki sok hasznos tanáccsal tud ellátni.