Hogyan tervezz hatékony roll up grafikát?

- Tippek és gyakori hibák

Mézes Bernadett
Mézes Bernadett
2025-06-13 07:55
Vállalkozóként valamennyien küzdünk azzal, hogy mindössze néhány másodpercünk van felkelteni leendő vevőink figyelmét. Ha egy rendezvény standján vagy egy vásárban állsz és az emberek csak jönnek-mennek körülötted, de nem állnak meg előtted, akkor frusztrált leszel. Úgy érzed ez a nap is veszteséget termel és fejben már számolod a költségeid: helypénz, stand költsége, munkabér… biztos nem érzed jól magad! Van egy jó tanácsunk:
Lassulj be, mielőtt begyorsulsz!

Ezt a tanácsot először Pétertől a főnökömtől hallottam és bevált…igaza volt (mint mindig 😊). Sok feszült helyzetből rángatott már ki vagy segített gyorsabban megoldani szituációkat. Ahelyett, hogy idegesen fel le mászkálnál és morognál magadra-másokra vagy a helyzetet szidva inkább vegyél egy jó kávét és ÜLJ LE egy nyugodt csendes sarokba - csak pár percre - hidd el működni fog!

Nagy levegő orron be-szájon ki!

Higgadj el és ha már normális a vérnyomásod, pulzusod…belassultál, akkor kezdj el gondolkodni:
Mi az, ami nem jó? Mit kellene másként csinálni? Hogyan tudnád ezt a helyzetet jól megoldani? Próbáld külsős szemmel nézni a standod, a céges megjelenésed. Ha úgy érzed nem megy egyedül vonj be másokat is, bátran: több szem többet lát és nincs rossz válasz! Egy kis „brainstroming” mindig hoz új ötletet, új lehetőséget.
Lehet mindent jól csináltál hiszen jelen vagy és vannak figyelem felkeltő eszközeid is csak lehet, hogy a rajtuk lévő üzenet nem túl vonzó vagy nem jól van tálalva? Az itt következő tippek majdnem minden reklámeszközre igazak!

Ám ez most a ROLL UP pillanata!

A roll up nem csak egy nyomtatott reklámeszköz – ez a min. 2 négyzetméter felület, céged mozgó óriásplakátja, nem lehet csak úgy elmenni mellette! Olyan, mint egy jól öltözött értékesítő, aki némán, de annál hatásosabban kommunikál. De mitől lesz igazán hatékony egy roll up grafika? Hogyan kerülheted el a leggyakoribb bakikat, és hogyan hozhatod ki belőle a maximumot?

A Molino24 csapatánál több ezer roll up gyártása után pontosan tudjuk, mi működik, és mi az, ami csak elméletben tűnik jónak. Most megmutatjuk, hogyan tervezz igazán figyelemfelkeltő, profi roll upot.

1. A roll up célja: Miért, hová, kinek?

Mielőtt akár egy vonalat is meghúznál, gondold végig, hogy mi a célja a roll upnak. Ugyanazt az eszközt használhatod:

  • rendezvényeken a márkaismertség növelésére,
  • boltbejáratnál akciók hirdetésére,
  • kiállításokon szolgáltatás bemutatására,
  • vagy épp új ügyfelek szerzésére.

A cél meghatározza a stílust, a szöveget, a képi világot – gyakorlatilag mindent. Egy információs roll up másképp működik, mint egy figyelemfelkeltő vizuál, ami csak egy szlogent ordít a világba.

2. Top-down figyelem: A szem a tetején kezdi

A legtöbb ember felülről lefelé olvas. Ezért a roll up legfontosabb eleme felülre kerül:

  • Logó: ismerős vizuális pont, azonnali beazonosíthatóságot eredményez, ha neked még nincs mindenképp kreálj egyet és kezd el használni!
  • Kulcsüzenet: legyen egy ütős, lényegre törő mondat. Pl. „Nyomtatás, ami elad!” vagy „Reklámeszközök vevőszerzésre”.
    A grafika tetején lévő 30-40 cm a legértékesebb terület – ne pazarold el logó nélküli képre vagy szép, de semmitmondó fotóra.
3. A jó grafika történetet mesél – gyorsan

A roll up egyetlen feladata, hogy megragadja a figyelmet, és cselekvésre ösztönözzön.
Ehhez három dolog kell:

  • Kép: Ne csak szép legyen – legyen releváns! Egy kávézó roll upján egy gőzölgő kávé több vevőt hoz, mint egy stock fotós mosoly.
  • Szöveg: A kevesebb több. Rövid üzenetek, jól olvasható betűtípus, nagy kontraszt. Soha ne írj regényt egy rollupra – az emberek nem fognak megállni olvasni.
  • Call to Action: Mit tegyen az, aki odanézett? Hívjon? Látogasson el? Szkennelje be a QR kódot? Mondd meg neki!
4. Tipográfia: Olvasható, nem divatos

A legnagyobb hiba, amit látunk: a túl dizájnos betűtípus. Ami egy esküvői meghívón jól mutat, az egy roll upon olvashatatlan.
Tippjeink:

  • Minimum 60 pt méretű főcím, mellékszöveg legalább 30 pt.
  • Kerüld a hosszú, vékony vagy kalligrafikus betűket.
  • Használj max. 2-3 különböző betűtípust.
5. Színek: Ne csak szép legyen – kontrasztos is

A színek legyenek összhangban a céges arculattal, de figyelj a háttér és szöveg közötti kontrasztra. Sötét háttér + világos szöveg = olvasható. Fordítva ugyanez.
Ne használj szemzavaró színpárosításokat (zöld+piros) vagy túl rikító vagy unalmas (pasztel) színeket sem (kivéve, ha pont az a márka lényege), és figyelj arra is, hogy nyomtatásban máshogy mutatnak a színek, mint a monitoron. A Molino24-nél mindig kapsz látványtervet – ezt nézd meg nagyban, ha lehet!

6. Képek: Ne pixelesedjen, ne legyen sablonos

A kép a legelső, amit meglátnak. Ha rossz a minősége, elrontja az egész roll up hatását.
Mit kerülj:

  • Homályos, alacsony felbontású képek.
  • Olyan stock fotók, amik már ezer másik helyen is szerepelnek.
  • Aránytalan nagyítás – ami kicsiben még szép, nagyban ronda lesz.

Mit használj:

  • Saját fotók (ha lehet).
  • Legalább 150 dpi felbontás a roll up nyomtatási méretéhez igazítva.
7. Amit gyakran elrontanak… és amit Te ne tegyél
  • Túl sok információ: Ne akard az egész céged történetét felírni.
  • Nincs fókuszpont: Az emberek nem tudják, mire figyeljenek.
  • Elmarad a CTA: Nincs „Tudj meg többet”, nincs kontakt – és így nincs reakció.
  • Rosszul elhelyezett elemek: A roll up alján lévő szöveget senki sem látja.
+1: Teszteld a látványt!

Terveztél valamit? Nyomtasd ki A4-A3-as méretben, tedd ki messzebbre, és kérdezd meg másokat: Mit olvasol le róla 2 másodperc alatt? Ha nem tudják, miről szól, kezdheted elölről.

Ajándékunk neked:
A tervezés technikai részéhez a leggyakoribb - 85x200cm mérethez - most kapsz tőlünk egy tervezési segédletet is. Használd ezt vagy add át a grafikusodnak és tuti jó lesz a műszaki tartalma a küldött fájlnak!

A Roll up a céged szószólója – halk, de hatásos. Egy jó grafika úgy mesél rólad, hogy a vevő észre se veszi, csak egyszer csak ott áll előtted. A Molino24-nél abban segítünk, hogy ez a történet jól legyen elmesélve. Ha grafikai segítségre van szükséged, vagy biztosra mennél a nyomdai kivitelezésben, keress minket – roll upban (is) otthon vagyunk!

Legfrissebb cikkek
Hogyan tervezz hatékony roll up grafikát?
Hogyan tervezz hatékony roll up grafikát?
Tudj meg többet
Roll up készítés lépésről lépésre:
Roll up készítés lépésről lépésre:
Tudj meg többet
3Roll up vagy molinó?
3Roll up vagy molinó?
Tudj meg többet
i az a roll up?
i az a roll up?
Tudj meg többet
Legnépszerűbbek
Molino készítés, molinó gyártás, reklámponyva
Villámgyors molinó nyomtatás!
1 munkanap alatt, többféle alapanyagra is kérheted
2 790 Ft-tól
Tudj meg többet
Cégtábla, reklámtábla - sík
A cetlik ideje lejárt!
Találd meg a tökéletes, szemet gyönyörködtető táblát üzeneted közvetítésére
8 990 Ft-tól
Tudj meg többet
Autómágnes, mágnes matrica
Csak felteszem - leveszem!
Nyom nélkül eltávolítható reklámfelület, változatos méretben és formában
9 500 Ft-tól
Tudj meg többet
Roll up - Standard
A kötelező alapfelszereltség
Mutasd meg magad bárhol, bármikor!
23 190 Ft-tól
Tudj meg többet
Classic ezüst megállítótábla
Kétoldalas cserélhető plakátos kivitel
A hatékony "vevőfogó" cserélhető felülettel
22 100 Ft-tól
Tudj meg többet
Gravírozott világító karácsonyfa
Egyedi felirattal
Ajándékozható "hangulatfelelős"
5 500 Ft-tól
Tudj meg többet
Ajándékutalvány
A profit a legjobb karácsonyi ajándék!
Vállalkozó ismerősöd, így kiemelkedhet a tömegből!
7 874 Ft-tól
Tudj meg többet
Házunk tájáról
A Molino24 blog-magazinja
Hogyan tervezz hatékony roll up grafikát?
Hogyan tervezz hatékony roll up grafikát?
- Tippek és gyakori hibák
Tudj meg többet
Roll up készítés lépésről lépésre:
Roll up készítés lépésről lépésre:
Amit minden megrendelőnek tudnia kell
Tudj meg többet
3Roll up vagy molinó?
3Roll up vagy molinó?
- Melyik reklámeszközt válaszd rendezvényekre?
Tudj meg többet
© Copyright 2023 Pezsgő Party Kft. Minden jog fenntartva!
Arculat, honlaptervezés: Kreatív Vonalak és Perspex