A marketing fenegyerekei, akiktől érdemes tanulni!

Sorozat – 1.rész Simon Sinek

Mézes Bernadett
Mézes Bernadett
2024-02-06 14:17
A marketing világában számos olyan szakértő és gondolkodó található, akik mély nyomot hagytak az iparágon. Ők azok, akik világszerte elismertségnek örvendenek, és akiknek a munkássága és eszméi jelentős hatással vannak a marketing világára. Ezek a szakemberek különböző területeken működnek a marketingen belül, beleértve a digitális marketinget, a tartalommarketinget, a szociális média marketinget, a márkaépítést, és a marketing stratégiát. Sorozatunkban megismertetjük ezeket a szakembereket, megnézzük, hogyan formálták a marketing világát, milyen újításokat hoztak, és milyen tanácsokkal szolgálnak a mai marketingesek, vállalkozók számára.
null
Simon Sinek: A "Miért?" Megértésének Mestere

Az üzleti világban gyakran találkozunk olyan gondolkodókkal, akik mélyrehatóan befolyásolják a vezetés és marketing alapelveit. Simon Sinek, aki a "Start With Why" (Kezd a miérttel) című könyvével robbant be a köztudatba, pontosan ilyen alak. Sinek nem csupán arra ösztönzi a vállalatokat, hogy azonosítsák saját "miértjüket", de egy olyan mozgalmat is indított, amely átformálta a modern marketinget és vállalat vezetést.
A "Miért" Fontossága
Sinek úgy véli, hogy a sikeres vezetők és vállalatok nem azzal azonosak, mit csinálnak vagy hogyan csinálják, hanem azzal, hogy MIÉRT csinálják. Ez a "miért" nem más, mint az a cél, ok vagy hiedelem, amiért léteznek. Sinek szerint a vállalatok, amelyek világosan kommunikálják ezt a "miértet", mélyebb kapcsolatot alakítanak ki ügyfeleikkel, alkalmazottaikkal és partnereikkel, mivel ezek az értékek rezonálnak az emberek saját hiteivel.

A Golden Circle Modell

Sinek azonosította és bemutatta a "Golden Circle" modellt, ami három egyszerű rétegből áll: Miért? Hogyan? Mit? A legtöbb cég a Mit? szintjén kezdi marketingjét, ami a termékek vagy szolgáltatások szimpla bemutatása. Sinek azonban arra bátorít, hogy a Miért? szinttel kezdjünk – ez adja meg a létezésünk igazi okát. Aztán a Hogyan? következik, ami a folyamatokat vagy értékajánlatot jelöli, és végül a "Mit?", ami a termék vagy szolgáltatás konkrét megjelenése.

null
Hatás a Marketingre és a Vezetésre

Sinek filozófiája forradalmasította a marketing megközelítését, amely mostantól kezdve többet foglalkozik az ügyfelekkel való érzelmi kapcsolat építésével, mint a termék közvetlen értékesítésével. Ez az emberközpontú megközelítés hozzájárult ahhoz, hogy a márkák mélyebb, értékalapú kapcsolatokat építhessenek ki vásárlóikkal, ami hosszú távon hűséget és bizalmat eredményez.

Simon Sinek munkássága nem csupán az üzleti világban mutatott új irányt, hanem személyes fejlődésünkben is fontos szerepet játszhat. Rávilágít arra, hogy az élet minden területén fontos tudni, mi a "miértünk" - legyen szó karrierről, személyes kapcsolatokról vagy akár önmagunk megismeréséről.

Simon Sinek inspiráló munkássága emlékeztet minket arra, hogy a siker kulcsa nem a "mit" vagy "hogyan" megértésében, hanem a "miért" felfedezésében rejlik. Azok a vállalatok és vezetők, akik megértik és kommunikálják saját "miértjüket", képesek inspirálni másokat, hogy csatlakozzanak hozzájuk, nem csak ügyfélként, hanem hűséges követőként és partnerekként. Sinek tanításaiból kiindulva a marketing már nem csupán a termékek és szolgáltatások eladásáról szól; egy mélyebb, értékekkel teli üzenet közvetítéséről, ami összeköt minket és mozgásra ösztönöz.

A "Kezdj a Miérttel" és Sinek más művei nyújtotta betekintés segített számos szervezetnek és egyénnek újraértékelni, hogy milyen alapelvek mentén működnek. Azáltal, hogy a "miértünkre" összpontosítunk, nem csak erőteljesebb márkát építhetünk, de egy olyan közösséget is, amely megosztja és támogatja ezeket az értékeket.

Simon Sinek munkássága és filozófiája kiemelkedő példája annak, hogyan lehet mély és tartós hatást gyakorolni az üzleti világban és túl. A "miért" felfedezése és annak középpontba állítása nem csak a sikerhez vezet, hanem hozzájárul egy olyan világ kialakításához is, ahol az emberek inspiráltnak és értékeltnek érzik magukat.

null

Ezért, amikor a következő marketing kampányt, vállalati stratégiát, vagy akár személyes céljaidat tervezed, emlékezz Simon Sinek szavaira és kezdd a "miérttel". Kérdezd meg magadtól: Mi az, ami valóban fontos számomra? Mi az, amiért reggelente felkelek és dolgozom? A válaszok nemcsak irányt mutatnak, de mélyebb értelmet és sikerességet is hoznak mind az üzleti, mind a személyes életedben.
Simon Sinek öröksége több, mint egy marketing stratégia; egy filozófia, ami arra ösztönöz minket, hogy keressük meg saját "miértünket" és éljünk azok szerint. Ezen az úton járva nem csak jobb márkákat és vállalatokat építhetünk, de egy jobb világot is, ahol az emberek tisztában vannak saját céljaikkal és értékeikkel.

Ha még olvasnál tőle, bővebb információ:

TED előadás magyarul

youtube előadás

youtube csatornája

wikipedia oldal

Könyvei magyarul:
Kezdj a miérttel, Találd meg a miérted, A jó vezetők esznek utolsónak, Végtelen játék, Együtt minden jobb

null
Legfrissebb cikkek
Mi az a banner?
Mi az a banner?
Tudj meg többet
Ilyen matrica kell neked, ha elektromos autó pályázaton nyertél
Ilyen matrica kell neked, ha elektromos autó pályázaton nyertél
Tudj meg többet
Villámgyors kivitelezés
Villámgyors kivitelezés
Tudj meg többet
Kiállításra készülöknek
Kiállításra készülöknek
Tudj meg többet
Legnépszerűbbek
Molino készítés, molinó gyártás, reklámponyva
Villámgyors molinó nyomtatás!
1 munkanap alatt, többféle alapanyagra is kérheted
2 300 Ft-tól
Tudj meg többet
Cégtábla, reklámtábla - sík
A cetlik ideje lejárt!
Találd meg a tökéletes, szemet gyönyörködtető táblát üzeneted közvetítésére
6 175 Ft-tól
Tudj meg többet
Autómágnes, mágnes matrica
Csak felteszem - leveszem!
Nyom nélkül eltávolítható reklámfelület, változatos méretben és formában
7 500 Ft-tól
Tudj meg többet
Standard Roll up
A kötelező alapfelszereltség
Mutasd meg magad bárhol, bármikor!
21 081 Ft-tól
Tudj meg többet
Classic ezüst megállítótábla
Kétoldalas cserélhető plakátos kivitel
A hatékony "vevőfogó" cserélhető felülettel
20 093 Ft-tól
Tudj meg többet
Házunk tájáról
A Molino24 blog-magazinja
Meleged van? Adunk egy tippet
Meleged van? Adunk egy tippet
Jégvilág Nyíregyházi Állatkert
Tudj meg többet
Milyen a nyomdaipar jövője -
Milyen a nyomdaipar jövője -
Innovációk és trendek a DRUPA2024-en
Tudj meg többet
Pista  szereti az "Erős" méreteket
Pista szereti az "Erős" méreteket
- így készül két nagy méretű molinó!
Tudj meg többet
© Copyright 2023 Pezsgő Party Kft. Minden jog fenntartva!
Arculat, honlaptervezés: Kreatív Vonalak és Perspex