6+4 Beszélgetést kezdeményező tipp kiállításokra,
így csábítsd be vevőidet standodra!
Egy látványos és figyelemfelkeltő stand magához vonzza a figyelmet. Kíváncsivá teszi az arra járókat. Legyen szó egy új termék prototípusáról, vagy egy szolgáltatásról szóló videóbemutatóról, ezek az elemek felkeltik az érdeklődést és ha már megállnak a látogatók a standod előtt, már van egy nyert pontod. Ebben mi maximálisan tudunk számodra segíteni! Nézz szét displayeink kiállítási eszközeink, displayeink közt vagy egyedi elképzelésekhez keresd szaktanácsadóinkat itt!
Beszélgetés indító ötleteink erre az esetre:
- Mit gondoltok erről a forradalmi konyhai eszközről?
- Felkeltette az érdeklődéseteket ez a különleges magyar kézműves sör bemutató?
- Hogy tetszik ez a video a legújabb kozmetikumainkról?
- Vagánynak tartjátok a standunkat?
Az emberek szeretnek magukról mesélni. Tegyél fel nyitott kérdéseket, amelyek lehetőséget adnak nekik, hogy többet oszthassanak meg magukról. Ugyanakkor nagyon fontos, hogy figyelemmel hallgassd is végig őket! Meg fogsz lepődni mennyi mindent elmond valaki önmagáról, a problémájáról, melyet könnyedén a termékünkhöz köthetünk. Az őszinte érdeklődés valaki és a gondja iránt kötődést alakít ki.
Példa kérdések:
- Mi csábított ide Téged a kiállításra?
- Találkoztál már ma olyan termékkel, ami igazán megfogott?
Tudjuk nagy a csábítás és úgy érzed kevés az idő egy expón, ezért a lényeggel kezdenél az értékesítéssel. De ez nem a sikeres stratégia, ezért NE a terméked vagy szolgáltatásod eladásával kezdd, hanem arra összpontosíts, hogy milyen problémát tudsz megoldani. Ez a módszer megnyugtatólag hat és komoly érdeklődést jelent a másik problémája iránt. Így a megoldást is szívesebben fogadja el, hiteles leszel.
Példa kérdés:
- Van valami konkrét kihívás, amivel mostanában szembesültél, és amiben segíthetünk?
Egy ilyen face-to-face kapcsolat felvétel, mint egy vásár-kiállítás kiváló lehetőséget ad arra, hogy többet mesélj a tevékenységedről, miközben felkelted potenciális vásárlóid érdeklődését.
Példa kérdés:
- Hallottál már rólunk, vagy van valami konkrét, amit szeretnél tudni?
- Olyan arckrémet keresel, amely teljesen természetes összetevőkből áll?
Kapni mindenki szeret, ingyen kapni meg pláne, ha kézzel fogható terméket árulsz, készíts kisebb termékmintákat. Ezt a komoly érdeklődőknek ad át és kérd ki a véleményüket, sokat fejlődhetsz tanulhatsz a vevőid tapasztalataiból. Ha szolgáltatást értékesítesz próbáltasd ki a helyszínen vagy valamilyen ötletes, kreatív rád utaló termékkel pl: hűtőmágnessel emlékeztess magadra. Ráadásul egy termék- vagy szolgáltatásbemutató kiváló lehetőség arra, hogy bemutathasd, miben különbözöl a versenytársaktól.
Példa:
- Szeretnél egy gyors bemutatót a legújabb magyar design termékeinkről?
- Hadd mutassak neked egy trükköt, amivel egy mozdulattal feldobhatod a frizurád?
- Szeretnéd működés közben látni ezt a terméket?
- Kóstold meg legújabb vegán sajtunkat és kérlek mond el véleményed milyennek találod?
Vonj be mindenkit egy játékos kihívásba, ami még közelebb hozhatja a látogatókat vállalkozásodhoz. Próbálj meg olyan játékot kitalálni, ami kapcsolódik a termékedhez, a cégedhez, hozzád. Marketing célú közvélemény kutatásnak, adatgyűjtésnek sem utolsó egy ilyen alkalom, így bővítheted email címlistádat.
Példa:
- Tudod, hány fajta paprika terem Magyarországon? Tippelj, és nyerj egy kis ajándékot tőlünk!
- Kitalálod hány nm molinót nyomtattunk a tavalyi évben?
- Készülj fel! Írj le előre pár indító kérdést, üdvözlést. Szófordulatot, amit szeretnél használni és ami céged imázsára erősít rá. Ezek nyílt (azaz nem egy igen-nemmel megválaszolható) kérdések legyenek és fontos hogy egyszerűek hétköznapiak legyenek. Amire Te is szívesen válaszolnál. A „Miben segíthetek?” kérdést ásd el…erre 90%-ban az a válasz, hogy semmit csak nézelődök...
- Gyakorolj! Mondd ki párszor a kérdéseket, akár a kollegákkal vagy a családtagjaiddal is próbáld el a megírt indító mondatokat! Így egyre magabiztosabb leszel és természetesebben fogsz a vásáron viselkedni.
- Figyelj a testbeszédre is! Mosolyogj, szemkontaktus, érdeklődj és légy kíváncsi. Akivel beszélgetést kezdeményezel érezze, hogy fontos számodra, adsz a véleményére, mondandóját meghallgatod. Végül is azért vagy a kiállításon, hogy új partnereket, vevőket találj! Keresztbe tett láb és kar tabu, ne légy zárkózott.
- Készíts jegyzeteket! Két látogató közt írd le azokat a tanulságokat, amiket az előző beszélgetésből levontál, mert a nap végén nem biztos, hogy mindenre emlékezni fogsz! Viszont céged fejlesztéséhez ezek a találkozók a leghatékonyabb piacmérő lehetőségek!
Ezekkel a tippekkel remélhetőleg könnyebb lesz megnyitni a kaput a leendő ügyfeleid felé. Emlékezz, a legfontosabb, hogy légy önmagad, és ne felejts el élvezni minden egyes beszélgetést! A kiállítási stand tervezéséhez, gyártásához és kivitelezéséhez pedig szuper eszközöket találsz display termékeink display termékeink között vagy keress meg minket és tanácsainkkal segítjük a „Legmegnyerőbb stand díj”-ának elnyerésében!